
Przypominamy o obowiązku zgłoszania beneficjentów rzeczywistych do Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych.
Termin zgłaszania:
- do 31 stycznia 2022r. – organizacje wpisane do KRS przed 31 października 2021r.
- 7 dni (nie licząc sobót i dni ustawowo wonnych od pracy) od daty zaistnienia zdarzenia (nowe NGO, oraz zaistnienie zmiany).
Kto ma obowiązek zgłosić:
Zgłoszenia dokonują osoby uprawnione do reprezentowania organizacji, zgodnie z zapisanymi w statucie.
Kogo zgłaszać:
W odniesieniu do:
- Stowarzyszeń – zgłaszać należy członków Zarządu;
- Fundacji – należy ustalić organ stanowiący (organ, który zgodnie ze statutem danej fundacji decyduje o jej istnieniu oraz ustroju). Często będzie to Fundator (Zgromadzenie Fundatorów, Konwent Fundatorów, itp.), Rada Fundacji (ale tylko wtedy, kiedy jej kompetencje wykraczają poza funkcję kontrolną i ma na przykład kompetencje zmiany statutu fundacji czy podjęcia decyzji o jej likwidacji), czy wreszcie sam Zarząd, jeśli to jemu statut powierza – oprócz zarządzania – także podejmowanie kluczowych decyzji o istnieniu bądź nieistnieniu fundacji i jej statucie.
UWAGA! Zgłoszenie danych do CRBR jest bezpłatne i odbywa się wyłącznie elektronicznie na stronie rejestru CRBR: https://crbr.podatki.gov.pl/adcrbr/#/
W załączeniu informacja o sposobie rejestracji stowarzyszenia w CRBR oraz informacje dot. sprawozdwaczości .